Olimpiyatlara hazır mısınız? Markalar size soruyorum…

 

Son iki üç post’tur, geçen Avrupa Kupası’nın tarihin en etkileşimli, en çok dijital ayak izi bırakmış spor yayını olduğunu anlattım. Şöyle rakamlar böyle izlenme ve oranları var diye rakamlarla destekledim. Şimdi önümüzde Rio’da yapılacak olimpiyatlar var. Londra ilk “dijital olimpiyat oyunları” olarak anılacak ama Rio gerçekten multi-platform’da takip edilen bir organizasyon olacak. Geçen olimpiyatlarda BBC’nin resmi olimpiyat uygulaması 150m kere indirilmişti, Rio’da bu sayının 3-4’e katlanması bekleniyor.

Tahmin etmek artık kimse için zor değil, olimpiyat oyunları sırasında tabiri caizse internet kırılacak. 100 metre koşulurken herkes rekor kaç saniyeydi kontrol edecek, Mike Phelps yüzerken abinin videoları geri sarılıp izlenecek, olası rekorlarda, komik olaylarda tweet’ler atılacak, Rio’da olanlar “olimpiyatlardayız şekerim” diye Instagram’dan, Snapchat’ten düşman çatlacak. Peki marka yöneticileri sizin markanız bu arada ne yapacak?

Çünkü artık bu hazırlıksız yakalandığınız, sürpriz bir durum değil. Olimpiyat izleyicilerinin 3/2’sinin elinde bir başka ekranla oyunları izleyeceği araştırmalarla desteklenen bir durum. Bu araştırmalar diyor ki izleyicilerin %31’i oyunlar hakkında chat yapacak, %30 oyunlarla ilgili trivia bilgiler için Google’la başvuracak, %53’ü de oyunları seyrederken oyunlarla ilgisiz konularda internette dolaşacak… %60 açılış, %70 ise kesinlikle kapanış seremonisini izleyecekmiş… Devir değişti, eh markalar da değişmek, risk almak zorunda…

İkinci ekran pazarlaması tamamen izleyicinin iç görüsünü anlamak, önceden planlanmış ve anlık pazarlama oyunları ile onların gönlünü kazanmaktan geçiyor. Bu iş gerek kişisel iletişim, gerekse de anlık olayları sahiplenme üzerinden giderek yapılabilir. Bu durumda markaların özellikle FMCG, banka ve GSM markaları gibi anlık pazarlamaya yatkın markaların Olimpiyatlar gibi büyük organizasyonlar öncelikli olmak üzere TV’deki büyük olayları önceden görüp planlamalarını ve yaratıcı kampanyalarını buna göre şekillendirmeleri çok önemli. Evet belki resmi sponsorluk için milyonlar harcayacak bir bütçeniz olmayabilir ama doğru strateji ve doğru platform tercihleri ile ikinci ekran kullanımının kralı marka olabilirsiniz. 

Yayınlayan

İkinci Ekran

Televizyonun en iyi arkadaşı hakkında, haberler, trendler, son gelişmeler...

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s