Canlı spor izleme alışkanlıklarımız tamamen değişti!

Artık gittiğimiz konferanslarda “big data” dinlemiyoruz, yeni klişemiz “mobil/dijital büyüyor”… Son 3 senede bu lafı duymadığım bir konferans, forum, pazarlama oturumu olmadı. “Dijital büyüyor, geliyor, gelişiyor” lafı artık eskidi. Dijital geldi, değişiyor bile…

Gelip geçerken de dokunduğu her şeyi kökünden değiştiriyor. Bu nasıl alışveriş yaptığımızdan, nasıl sevgili bulduğumuza kadar çok geniş bir yelpazede bir değişim. Dolayısı ile nasıl televizyon seyrettiğimizi değiştirmesi kadar doğal bir şey olamaz.

euro second screen

Spor, bu belki bizim için sadece futboldan ibaret ama biraz daha geniş pencereden bakmak gerekirse tenisten, baskete, Amerikan futbolundan, olimpik sporlara kadar her spor için geçerli, televizyon yayınları arasında belki de mobil ve dijitalle birlikte en hızlı evrimi geçiren tür. Nitekim ekranda önceden belirli olmayan bir senaryo yaşanıyor spor izleyicisi için. Her konu yoruma açık, istatistik veriler havada uçuşuyor ve trivia son derece etkin bir data bu yayında.

Avrupa Kupası’nı ele alırsak 4 sene içerisinde nasıl bir evrim geçirildiğini rakamlar açıkça önümüze seriyor. Mesela 2012’de Ukrayna – Polonya’da düzenlenen kupada “maç seyrederken ikinci ekran kullanıyorum” diyenler %75’miş. 2016’ya gelindiğinde bu %80’e çıkmış. “Bu o kadar da büyük bir artış değil” diyebilirsiniz fakat bu süreçte “ikinci ekran” laptop’tan mobile kaymış durumda. Yapılan araştırmalara göre Avrupalı seyircinin ikinci ekran kullananlarının %90’ı ekran olarak akıllı telefonlarını tercih etmiş. Bu neredeyse maçları seyreden herkesin elinde bir de telefon olduğunu gösteriyor! Bu rakamın içerik pazarlaması yapmaya çalışan marka ve ajans çalışanlarının kafasında bir ampulün patlatmış olması gerek.

Maçların yavaşladığı, devre arasında girdiği anlarda potansiyel müşteriyi yakalamak, müsabakanın izleme deneyimini arttırarak marka ile ilişkilendirilebilecek “keyifli zaman” yaşanmasını sağlamak aslında tahmin edilenden daha kolay, ucuz ve hızlı… Tabi burada rakamları doğru okumak da önemli nitekim bu ikinci ekran kullanıcılarının büyük bir bölümü “sosyal mecralarda” arkadaşları ile iletişim için gözlerini ana ekrandan kaçırıyor. Dolayısı ile aslında ikinci ekran şimdilik izleme deneyimini arttırmak yerine bir izleyicinin ilgisini çelen bir şey. Burada pazarlamacıların cin fikirlerinin devreye girmesi önemli. İş, içeriğin zayıf kaldığı yerde izleyicinin ilgisini başka bir ekranda da olsa içeriğe odaklama işi.

Dolayısı ile tarihin gelmiş geçmiş en dijital Avrupa Kupası olarak tarihe geçecek olan Fransa 2016’nın izleyici hareketleri ve alışkanlıkları önümüzdeki zamanlarda bize ders olmalı ve mesela Rusya’da yapılacak Dünya Kupası’nda izleyicinin ilgi payından bir parça koparabilmek için neler yapılabileceği şimdiden düşünülmeli.

Yayınlayan

İkinci Ekran

Televizyonun en iyi arkadaşı hakkında, haberler, trendler, son gelişmeler...

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s