Euro 2016’da ikinci ekranlar şov yapacak…

Bugün saat 10:00’dan itibaren 1 ay boyunca, isteseniz de istemeseniz de Avrupa Kupası havasına giriyoruz sayın okuyucular. Biz heyecanlıyız; hem futbol seviyoruz hem de hatrı sayılır haber siteleri, teknoloji blog’ları “ikinci ekran Avrupa Kupası’nı uçuracak” mealli haberler yapıyorlar. Bu konuda haksız da değiller.

Yapılan araştırmalar kapı gibi, rakamlar nefis. Maçları seyredenlerin 3’te 2’sinin elinde internete bağlı bir aygıt olacağı, bu izleyicilerin de %28’inin maç hakkında birileri ile mesajlaşacağı, %25’inin telefonla konuşacağı, %24’ünün sosyal medyada neler konuşulduğunu takip edeceği, %20’sinin maçlar/turnuva hakkında bir şeyler Google’layacağını, %18’inin ise maç ile ilintili videolar peşinde olacağı öngörülüyor. Bunlar ikinci ekran sektörü için nefis rakamlar…

Bu işler için kullanılan araçlarda ise %73 ile tahmin edersiniz ki akıllı telefonlar önde koşuyor. Arkasından laptoplar (%64) ve tabletler (%60) geliyor.

Euro 2016 second-screening actvity 540

Bu rakamlara bakınca Euro 2016’ının tam bir ikinci ekran festivali olacağını öngörmek zor bir iş değil. Yurtdışındaki reklamcılar, kanallar ve reklamverenler bu potansiyele uyanmış durumdalar. Bu da şampiyona sonrası case study’lerde ağzımızın suyu akacak bir çok örnek seyredeceğiz anlamına geliyor. Artık yerli pazarda umudumuz Dünya Kupası’nda arayı kapatmak olacak. Mesela RadiumOne’nın Genel Müdürü Rupart Staines bir süredir bizim de anlattığımız gerçek 360 derece iletişimi Euro 2016’ya entegre edildiğini anlatıyor. Ekrandaki olayları, bu gerek bir yanlış hakem kararı olsun, gerek muhteşem bir çalım, anında bir pazarlama fikri ile eşleyerek kullanıcıların kullandıkları herhangi bir ikinci ekrana yansıtmak ve izleyicilerin seyir tecrübesi için bir artı değer katmak markalar için büyük bir fırsat.

127-SecondScreen-1030x433

Markaların bu saatten sonra derdinin “reklam yapmak”tan daha öncelikli amacının seyirciye daha iyi vakit geçirtmek ve normal şartlarda ulaşamayacağı bilgi, içerik ya da tartışma / etkileşim ortamını hızlı ve zahmetsizce onlara sunmak olması gerektiğini düşünüyoruz. Bu amaca ulaşmanın en kolay yollarından biri de N’oluyo gibi bir ikinci ekran kullanımından geçiyor.

Yayınlayan

İkinci Ekran

Televizyonun en iyi arkadaşı hakkında, haberler, trendler, son gelişmeler...

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s