İkinci ekran vs. akıllı televizyonlar

 

Televizyon seyrederken ikinci bir içerik kaynağına ihtiyaç duyduğumuz, seyrettiğimiz hakkında fikirlerimizi beyan etmeden duramadığımız, ya da bilmediğimiz bir konudan bahsediliyorsa “google’lamanın” bizim için bir zorununluluk olduğunu baştan anlatıp sizi sıkmayacağım. Nitekim bunlar artık 34609 farklı “keynote” konuşmacısının 23536 farklı “summit”te anlattığı konular. Benim bu sefer merak ettiğim ve cevap aradığım konu siz ikinci ekranlaştırabildiklerimizden misiniz, yoksa akıllı tv’cilerden misiniz?

Akıllı televizyonlar piyasaya sürüldülğü 2010 yılında, “çığır açan bir yenilik” olarak lanse edilmişlerdi. Artık televizyon izlerken tweet atabilir, facebook’tan izlediğimiz şeyin videosunu paylaşabilecektik…

bronca

Bugün yıl 2016 ve ben televizyonundan Youtube açana bile rastlamıyorum. Nitekim kullanıcı deneyimi kimsenin beklediği kadar kolay ve eğlenceli olmadı sanki. Onun yerine zaten cebimde olan iPhone’numu çıkartıp, AppleTV’den stream etmek, ya da direkt telefonumdan tweet atmak çok daha zahmetsiz bir iş… Nitekim Readwrite.com’un dediğine göre Amerikalı akıllı TV tüketicilerinin %40’ı bırakın bu ürünün özelliklerini kullanmayı televizyonlarını internete bağlamaya zahmet bile etmemişler (bir Amerikalı değilim ama ben de bu tüketicilerden biriyim)… Açıkcası bunun TV üretici markaların beklediği bir sonuç olduğunu hiç sanmıyorum.

Smart TV usage.preview

2010’da “Akıllı TV tüm televizyon tüketme alışkanlığımızı değiştirecek” diyen Intell, 2011’in sonunda akıllı TV geliştirme konusundaki eforunu tamamen akıllı telefon ve tablet üretmeye yöneltti. Internet’te kısa, hızlı video tüketme alışkanlıkları ve Netflix, HBO, Amazon gibi OTT’lerin  de penetrasyonunun hılz yükselmesi ile akıllı TV’nin gelişim gösteremeden teknoloji mezarlığında yerini aldığını söyleyebiliriz. Benim çocukluğumda baş gösterip sonra yok olan VR’ın teknolojinin hayal gücümüzüe yetişmesi ile tekrar hortlaması gibi akıllı TV de bir “come-back” yapabilir mi göreceğiz.

13332

Akıllı TV’nin tüm vizyonu, tüketiciye sunmak istediği tüm artı değer N’oluyo, Twitter, Yan Ekran gibi ikinci ekran uygulamalarında vücut buldu. Akıllı TV ile gelen uygulamalar ne kadar TV izleme alışkanlıkları ya da TV izleyicileri düşünülmeden tasarlanmışsa ikinci ekran uygulamaları ve içinde bulundukları telefon ve tabletler de o kadar tüketicileri düşünülerek tasarlanmış durumdalar.

İzlediğiniz programı zahmetsizce sesinden tanıyan, hangi bölümde kaçıncı dakikada olduğunuzu bilip ona göre size merak ettiğiniz detayları şlaks diye veren uygulamalar, “akıllı” TV’leri çok kısa sürede “aptal” etti. Tüketici açıkca salonundaki televizyonundan sadece bir şey oynatmasını istiyor gibi görünüyor…

 

Yayınlayan

İkinci Ekran

Televizyonun en iyi arkadaşı hakkında, haberler, trendler, son gelişmeler...

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s