Evlilik programı version 2.0

Amerika’da senelerdir olan bir format; Bachelorette. Bunun bir de erkek versiyonu var Bachelor (Gelin / Damat). Şimdiye kadar nasıl oldu da yerli bir versiyonu yapılmadı şaşıyorum. Sanırım işi frenleyen örf adet meselesi var gerçi Kısmetse Olur ya da Gelin Kaynana bize uyuyorsa Bachelorette’in de bir orta yolu bulunur diye düşünüyor, buradan Acun’a göz kırpıyorum. Hemen özet geçiyorum kurguyu; 1 kadın 13 erkek. Bir nevi Survivor Evlilik Edition. Ablamız kalbinin anahtarını arıyor, 13 adamla da “date”lere gidiyor, bi’ çay içiyor, bazıları ile işi ilerletiyor ve her hafta birini eve yolluyor. Finalde beğendiği adam da ondan elektrik almışsa evleniyorlar. Tabi türlü entrikalar, yalanlar dolanlar var ortada. Hatta bir de Joe Millionaire var ki tam bizlik. Entrikanın, sağ gösterip sola vurmanın allahı. Nu verisyonda “pirensesini” arayan abi milyoneri oynayan son derece yakışıklı bir genç. Fakat gerçek hayatta çulsuz bir oyuncu. Kızlar onu milyoner sanıyor. Yarışmanın sonunda beğendiği kıza evlenme teklif ettikten hemen sonra gerçeği açıklamak zorunda. Eğer kız “iki gönül bir olunca samanlık seyran olur” der ve evlenirlerse ikisi de büyük para kazanıyor. Yok “benim senin gibi fakirle ne işim olur” derse ikisi de eve elleri boş dönüyor. 1’e 5 veriyorum bu program Türkiye’de 3 Survivor gücünde iş yapar.

13230349_1023194701100870_1559593676722493605_n

Neyse bu ve benzer işlerin, yani Survivor, Bachelorette, Kısmetse Olur ve BBG tipi işlerin, ne yazık ki ikinci ekran potansiyelleri ne kanallar, ne yapıncılar ne de markalar tarafından neredeyse hiç kullanılmıyor… Yazık oluyor, musluk açık kalmış gidip de suyu dolduran yok.

29168

Mesela N’oluyo’nun yurtdışındaki muadili sayılabilecek Viggle geçen sezon büyük başarı kazanan “Clorox Matchmaking” uygulamasını bu sezon da yayına alacağını açıkladı.

29167

Aslında çok basit bir uygulama, kullanıcılar sezon başında hangi yakışklı abinin sezon sonunda asıl kızı kendine aşık edeceğini tahmin ediyorlar. Seçtikleri yakışıklı tur atladıkça onlar da puan kazanıyorlar. Tabi bir de haftalık sorular, tahminler, ufak şirinlikler var puan kazanmak için. Puanlar da Viggle içinde çeşitli hediyelere ve özel içeriklere dönüşüyor… Anlayacağınız uzay biliminden bahsetmiyoruz. Oyuna katılabilmek için tek şart Clorox’un 15 saniyelik reklamını seyretmek. Düşünüldüğünde TVC’ye para vermekten ne kadar daha mantıklı değil mi? Ölçülebilir bir hedef kitle, tam da sizin markanızın hedef kitlesi ve reklamınızı seyrettiğinden eminsiniz… Denize ağ atmak yerine zıpkınla balık vurmak gibi…

BqRL_3bCYAAMYkh

Clorox, Viggle ile sadece Bachelorette temalı oyunlarla değil Dünya Kupası sırasında da “gerçek zamanlı” bilgi yarışması, tahmin oyunu “Vigooal” ile de işbiliğini devam ettireceğini açıkladı. Dünya Kupası’nı boş geçen yerli markalara duyurulur… Bunun koskoca bir Süper Lig sezonu var, hatırlatırız.

Yayınlayan

İkinci Ekran

Televizyonun en iyi arkadaşı hakkında, haberler, trendler, son gelişmeler...

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s